Nézd meg Salman Khan 2011-es TED előadását az oktatás forradalmasításáról:
Salman Khan: Forradalmasítsuk az oktatást a videó segítségével:http://www.ted.com/talks/salman_khan_let_s_use_video_to_reinvent_education?language=hu#t-6882
Majd válaszolj ezekre a kérdésekre egy maximum egy oldalas blogposztban a blogodon:
- Mit gondolsz, Khan megközelítése tényleg képes forradalmasítani az oktatást? Miért? Indokold válaszod!
Mindenképp. Egyrészt úgy gondolom, hogy az egész oktatási rendszerünk elavult, több százéves alapokra épül, s nem követte a technológiai-társadalmi változásokat. Nekem leginkább az osztályozási rendszer átakalulása tetszik, illetve kiváló ötlet, hogy addig nem léphet a diák a következő szintre, amíg meg nem értette a tananyagot. Általános és középiskolában különösen igaz (egyetem már nem) , hogy akár egy teljes témakört "kihagyhatok az életemből", megkapom rá a megérdemelt alacsony érdemjegyet, majd jön a következő és az azt következő témakör és így tovább. Holott, lehet, hogy egy teljes hónapnyi matematikai anyagot nem értettem meg.
Én hiszek abban, hogy egy általános iskolai vagy középiskolai anyag megértéséhez nem kell különösebb felfogó képesség, vagy speciális készség, hogy adott esetben minden tantárgyből ötöst szerezzen mindenki. Az egész a motiváción nyugszik, hiszem és tudom, hogy az élet nagy része a szorgalmon múlik. Ezt a motivációt, szorgalmat azonban nagyon hamar elvehetjük a gyerektől, ha azt látja, hogy rossz érdemjegyet kap, illetve ha úgy érzi, hogy a társai képességeitől jelentősen le van maradva. A Khan féle oktatás - úgy gondolom - ezeket az esetek mind kiszűrheti.
- Vajon Khan módszere működhet a képzés minden szintjén? Tehát az alapfokú, középfokú és felsőfokú oktatásban és a felnőttképzésben egyaránt?
Az, hogy alapfokon és középfokon miért működhet, már fentebb leírtam. Ami a felsőfokú oktatást és a felnőttképzést jelenti , egy személyes példával szeretném szemléltetni, hogy miért gondolom, hogy ugyanúgy működhet ezeken a szinteken is.
Előző munkahelyemen hónapokig fejlesztettem különböző e-learning tananyagokat (pénzügyi, számviteli témakörökben) felnőttképzési területen. Úgy gondolom, hogy a felnőttek még jobban igénylik azt, hogy rugalmas legyen a tanulnivalójuk helye és ideje, mint a fiatalok. Sok esetben itt már családos, munkahellyel rendelkező emberekről beszélünk, akiknek lehet, hogy csak a metrón ülve, vagy az esti fürdetés után van idejük tanulni.